Påskdagen

Sköna söndag och snart är påskhelgen över för denna gång. Vi har haft några dagar med fantastiskt väder, sol från blå himmel och varmt..för att vara här i norr...hoppas det får fortsätta, vi behöver värmen.
Utomhus har det hänt massor, snön är borta...kanske det ligger kvar lite is på skuggiga platser men i det stora hela så är snön ett minne blott. I täppan har skillan kommit upp och även perennerna tittar fram så smått..gräset skymtar lite grönt och man kan se knoppar på buskar och träd..våren är på G.

Cyklade en sväng i morse..på slätten hörs massor av fåglar kvittra men jag kunde inte se en enda..

Än så länge en lerig slätt..

Fallfärdig lada som förmodligen inte kommer att restaureras...


Kolonilotterna håller på att tina fram ordentligt..fortfarande tomt och öde..

Snart kommer det vara fullt av folk som har en sak gemensamt..intresset av att odla egna grönsaker..

Min favortithäst..Chan...träffade honom igår då jag hade stalltjänst..

Snygg!

Det var det..

I morgon är det annandag påsk och sista lediga dagen..men en skön ledighet har det varit med massor av sol, värme och välbehövlig vila..

Precis som det ska va!

Ha´re gott





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0