Lördag kväll

Har just skjutsat min dotter till årets halloweenpartaj....

På vår dörr har det knackats och bankats på...både igår kväll och idag...småungar i olika, mer eller mindre skrämmande dräkter har glatt ropat...bus eller godis...några har kommit flera gånger och jag har snällt fyllt på godis i deras påsar...  :-)

När jag var liten fanns det inget halloweenfirande...

Däremot klädde vi ut oss till påskkärringar varje påsklördag...nästan samma sak fast påskkärringar ser inte lika skräckinjagande ut...

Idag har jag sett barn som har fullt med vårtor i ansiktet, med blod rinnande från huvudet där en yxa sitter fast....den ena läskiga masken efter den andra...fast alla barnen har varit glada såklart, det måste vara helgens höjdpunkt att få springa runt och skrämmas samt få godis i mängder..



I morgon börjar vintertiden...nu är vi verkligen där...vintertiden...fast lika bra att få det överstökat eller hur...det är bara några månader framåt som gäller och snart är vi tillbaka till sommartid..

Men nu blir det snart film...Tre systrar och en mamma....

Ha´re gott



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0