Brännbollsyran

Sitter och tittar ut genom fönstret och ser regnet som öser ner. Det är sju grader ute och brännbollsyran pågår för fullt. Nere på stan är det organiserad fest Nordic Rock med massor av olika uppträdanden och artister under kvällen. Här på Ålidhem pågår Fysikgrändsfesten för fullt. Det är väl kanske rättare sagt flera fester som i slutändan brukar urarta till en gemensam stor fyllefest med bråk, omhändertagande, glaskross och övrig nerskräpning. Från höghusen på Glunten är det vanligt att gamla tv apparater eller kylskåp åker ut genom balkonger och krossas mot backen. Det kommer säkert hända i kväll också..
Fysikgrändsfesten har pågått så länge man har spelat brännbollsturnering i Umeå....och det är lääänge...sedan någon gång i början på 80-talet tror jag. Kanske ännu längre tillbaka.
Festen var säkert också värre förut. Innan kommunen började med motarrangemang i form av yran nere på kajen och centrum....
Under kvällen så här långt är det ändå rätt lugnt...regnet bidrar nog till att det håller sig lugnare men det har inte hindrat festligheterna föregående år...det brukar nästan alltid regna under brännbollsyran :-)
Helikoptern har svävat ovanför Ålidhem under kvällen....just nu verkar den ha tagit en paus eller svävar kanske över centrum istället. Det  patrullerar även både fältassistenter och röda korset på området vilket är mycket bra. Hoppas det även finns andra vuxna på plats...både här på Ålidhem och nere på stan. Vuxna behövs ute en sådan här kväll.
Själv ska jag nu stoppa bomull i öronen och lägga mig och läsa....förhoppningsvis fortsätter regnet att lägga sordi på festligheterna och förhoppningsvis lägger sig lugnet så småningom över Ålidhem i natt. Ålidhem som är en lugn och trivsam plats att bo på i normala fall...fast inte då det är brännbollsyra :-)

Med hopp om nattsömn, Ha´re gott :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0