Sista mars

Trots snöande och kvarvarande minusgrader kan jag i mina positivaste stunder ana våren ändå. Igår sken solen från strålande blå himmel och det fullständigt rann smältvatten från garagetaken på jobbet.
Solen värmer i ansiktet när den är framme och även jag som fryser för det mesta börjar tycka att vinterjacka med tjocktröja under känns alldeles för varmt..
Johanna har fått fräknar...
Så jag tror att våren är på gång.

Idag är det mulet och grådisigt....men plusgrader. Skönt, då fortsätter snön att tina bort. Fast jag undrar hur länge det kommer att ta innan snön är borta helt...

I morgon är det första april och starten på årets påskhelg. Skärtorsdag. Jag är långledig och det känns bra, har inga planer alls utan tänker ta dagarna som de kommer...bara vara.
Hoppas på fint väder och långa sköna promenader i solsken.

Men nu...lite mer kaffe och sen är jag redo att starta denna dag.

Ha´re gott



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0