Ikväll släcker vi ljuset...

Ikväll klockan halv nio släcker vi ljuset för klimatets skull. En timma framåt. Det känns viktigt att delta även om det kanske känns som en fis i rymden :-)
Vi kan göra så mycket mer egentligen men det här är en viktig manifestation...för klimatet...för miljön...för våra barn...för våra barnbarns skull...

För övrigt så snöar det igen....det verkar aldrig ta slut. Stora vackra flingor yr omkring precis som det vore julafton...ute kraxar kråkorna eller om det var skator....de små vårfåglarna har väl fastnat i någon snödriva och kan inte överrösta kraxandet...suck...

Drömmer om solsken och vårvärme...eller ännu bättre.. sommar vid havet och fötterna i solvarm sand...det vore något det :-)


Havet vid Sörmjöle...en dag i juni...

Längtar..


Men..än så är det vinter...eller vårvinter...i morgon börjar sommartiden och en förhoppning om att sommaren snart är här också.

Nu ska jag fortsätta ta hand om mina små tomatplantor jag just planterat om i krukor...de växer så det knakar och jag hoppas på en fin tomatskörd i höst.

Ha´re gott och kom ihåg att släcka ljuset ikväll :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0