Kallare

Rent logiskt och teoretiskt förstår jag ju att det inte kan bli vår ännu på några månader...men känslomässigt känns det som ett kylslaget kaos....
Idag är det verkligen kallt...vackert med solsken och gnistrande snö...men kallt...
Ja det är ju bara att försöka härda ut tills vårsolen tar över...sådär nångång i slutet av mars? april? kanske?....
Tills dess ska jag försöka se positivt på tillvaron...på måndag ska jag prova på yoga för första gången i mitt liv, det känns kul...och redan på söndag ska jag på bio, det var längesedan det med...tror inte jag varit på bio sen jag såg Mamma Mia och det är ju ett tag sen minsann.
Nä, nu är det dags att fylla dagarna med inre solsken och värme när man nu inte kan få det från ovan...eller från solen menar jag ju såklart :-)
Alltså jag klagar egentligen inte alls, det bara låter så. Men så här års är det verkligen svårt att hitta motivation till det mesta tycker jag. Jag skulle kanske ha varit en björn istället...och fått gå i ide varje senhöst och vakna upp till vårsolens första värmande strålar...dessutom så där lagom slank efter en vinter av svält...det vore något det :-)
Men icke...nu är det som det är och bara att gilla läget.
Nu till det positiva som jag från och med nu tänker förgylla vardagen med i väntan på våren, får hitta på nya saker för varje dag tror jag....idag blir det en semla till mig och sambon får en napoleonbakelse till eftermiddagskaffet...
Ha´re gott




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0