Mittiveckan

Nu är det onsdag och jag har fortfarande kvar ledighet, så skönt det känns. Julfirandet är nu avklarat, igår hade vi alla våra ungdomar på plats för middag. Fem ungdomar och ett bonusbarnbarn...bonusbarn och egna barn...och så vidare...
Trevligt hade vi det i alla fall och som en av dom sa...det här gör vi om nästa år :-) och det ska vi, både till nästa jul och faktiskt redan till sommaren då vi bestämt oss för att samla alla igen för en grillfest i täppan..
Givetvis träffas vi däremellan också men kanske inte alla på en gång som igår.

Idag har sambon sovmorgon, själv ställde jag väckarklockan idag trots ledighet...inser att jag mår bättre om jag inte sover för länge. Ålderstecken måntro? Eller kanske klimakteriet som alltid är bra att skylla på...men men...en jämn och balanserad dygnsrym känns bäst oavsett orsak :-)

Dagen kommer förmodligen att innehålla lite städ och pyssel, kanske en stadsrunda för att kolla in nya köksgardiner...snart åker det röda ut och våren står för dörren...åhh så härligt. Var sak har sin tid brukar man ju säga och julen är fin men ack så kort i mitt hus..ska inte ta bort ljusstakarna riktigt ännu för ljusets skull men granen ryker nog snart, eller rättare sagt, vi ställer ut den i uterummet. sen får alla tomtar vackert krypa ner i sina förvaringslådor fram till nästa års juletid..

Nä nu drar det i kaffetarmen som vi brukar säga..dags för lite fika...sambon får väl sova en stund till men jag måste få mig en kopp kaffe nu.

Ha´re gott



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0