Årets sista dag..

Promenerade på slätten idag, på årets sista dag och tittade ut över åkerlapparna där ladorna står och undrar hur lång tid in på det nya året det får se så här fridfullt och oförstört ut...när kommer alla grävmaskiner och traktorer att sakta men säkert gräva sig fram för den nya E12an?


Precis här kommer rondellen att ligga enligt kommunens vägplan, bortanför ladorna finns just nu hästhagar och alldeles till höger utanför bilden ligger det radhus vars fina slättutsikt kommer att förstöras av en stor rondell med en massa avfarter..


Bild från början av november...precis där jag står kommer nya vägen att dra fram från skogen till vänster utanför bilden och rakt neröver...


Utsikt från vårt sovrum...snart kan vi även se E12...

Jaja..jag kan sucka hur mycket som helst över detta vägprojekt men nu är det beslutat att sträckningen ska gå därute...rätt över min fina gamla slätt...men med det inte sagt att jag behöver gilla det...


Året som har gått har för mig personligen inneburit ytterligare en flytt...en flytt till ett litet hus med en egen liten täppa...äntligen efter år av balkongliv sommartid ska jag kunna plantera egna blommor och rensa ogräs, njuta av gräsmatta och fågelkvitter :-) Mina tomatplanttor kan jag i år driva upp i vårt inglasade uterum...blir ju nästan som ett växthus...härligt..


Så här ser det ut på baksidan...inte stort men oj vad det ska blomma..

Ja, nu var det ju inte tänkt att det här inlägget skulle bli någon årskrönika av året som snart passerat...
Ikväll är jag och sambon och kisse månson hemma och myser tillsammans i soffan, kanke till en bra film eller något som visas för övrigt på tv. Vi ska äta god mat och bara vara...tillsammans.

Måste förresten visa vad jag träffade på under min promenad i dag. En stackars liten råtta som förtvivlat försökte ta sig fram genom snön intill vägkanten...hade gärna velat hjälpa råttan på traven men då jag tycker dom är sötast på avstånd passade jag istället bara på att fånga honom på bild...


Liten råtta i snön..




Stackars liten, undrar om han kom någonvart där i snödrivan..

Jamen dåså...då vill jag så här bara önska alla ett riktigt Gott Nytt År

Ha´re gott :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0