Valborgsmässoafton

Dagen har börjat med lite snö, regn och mulet....endast en plusgrad än så länge...
Har tagit en extra ledig dag idag. Känns bra. Våren är en jobbig tid på många sätt....tröttheten slår till med stor kraft just när det blir allt ljusare utomhus, nätterna inte är lika nattsvarta och solen väcker kissen redan vid fyratiden på morgonen. Då är jag tröttare än mitt i kallaste vintern. det är svårt att vakna och jobbigt att kliva upp ur sängen...tröttheten sitter i under dagen när egentligen vårsolen borde göra en pigg och alert...värst är det sådana här dagar...regnigt och disigt...
Men...jag har tagit mig upp och druckit dagens första kopp kaffe....nu ska jag ut och promenera. För det är nog det enda som får fart i mig en sån här dag. Frisk luft och motion....och kaffe, mera kaffe :-)

ikväll väntar firande med dagens födelsedagsbarn. E som fyller nio år idag på självaste valborg. Vi ska äta tacos och fira med presenter och tårta :-)

Men först...en stärkande långpromenad i duggregn och dis...har jag tur ser jag några vårfåglar och tussilago, sånt brukar också pigga upp mig.

Ha den skönaste Valborgsmäss...


Den här bilden piggar också upp...dotter med häst :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0