Höstdagjämning

Idag är det höstdagjämningen. Natt och dag lika långa. Sen går det bara utför...snart är det mörkt när man går till jobbet och mörkt när man går hem igen...dagsljus en stund mitt på dan om det inte är mulet alltså för då liknar dagsljuset mest skymning...
Idag är det en passande dag för höstdagjämning också...regnet öser ner, det blåser och löven flyger omkring...
Tur att det finns varma filtar och värmeljus att ta till i höstmörkret...och the...en bra bok att läsa eller en bra film att njuta av på tv´n.
Hösten kan vara rätt mysig...
Vintern däremot....är jag inte lika förtjust i. Snö och kallt. Huvva. Men man kan ju använda samma knep där med för att stå ut tills det blir vårdagjämning...värmeljus, en bra bok, the....
Vårdagjämningen är förresten den tjugonde mars...inte så förtvivlat långt bort ändå :-)

Fast när jag tänker efter så kan det vara rätt mysigt både höst och vinter. Allt är vad man gör det till själv egentligen. Kanske man bara ska bestämma sig för att tycka om regn och rusk, snö och kyla...
Kanske det...



Rätt mysigt va :-)

Ha´re gott



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0