Regn, regn, regn...

Efter den korta men härliga stund som solen tittade fram i helgen har det regnat i stort sett oavbrutet. I söndags förmiddag var det så härligt ute, lite småkyligt, solen sken och frosten låg på backen. Men redan på söndag eftermiddag kom regnet tillbaka och sen har det bara fortsatt och fortsatt.....

Visst blir man less...

Till helgen är det första advent och förmodligen kommer det ingen snö tills dess heller..
Egentligen behövs det ingen snö bara det blir kallare så att det blir frost på backen och man slipper höra regnet slå mot fönsterrutan...

Men jag har köpt en amaryllis och en julblomma till köksfönstret och till helgen sätter jag fram adventljusstaken i fönstret även om det så spöregnar ute...

Jag minns en jul när dottern var tio-elva år och det bara var regn och slask...då sprayade vi snö från flaska på hennes sovrumsfönster för att skapa lite julstämning :-) Det funkade rätt bra men var jättesvårt att få bort sedan..

Något sådant tänker jag inte göra i år utan jag ska fortsätta hoppas på kyla och frost till advent och snö till julafton...det är det enda jag behöver för sen så snart det nya året är här åker julpyntet ut och jag börjar längta efter tulpaner och vårsol :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0