Sommartid

Så var det åter sommartid...fast det känns som det var alldeles nyss vi ställde om klockorna till vintertid...
Men visst känns det som om vi är en bra bit på väg mot sommaren nu. Idag såg jag den första vårblomman, en liten blå skilla som hade trängt sig upp mellan husvägg och asfalt....åh vad glad jag blev. Ibland behövs det inte mer än så :-)

Igår kväll släckte jag alla lampor men upptäckte till min besvikelse att det faktiskt fortsatte att lysa i de flesta lägenhetsfönster runtomkring....men...så är det väl. Det är inte alla som tror att det lilla faktiskt kan göra skillnad.

Idag känns det som en bättre dag. Känner mig utsövd och har tränat på gymmet nu på förmiddagen...jepp, det trodde ni inte va :-)
Men faktiskt så kämpar jag på och ska fortsätta...även om jag faktiskt tycker att det är rätt tråkigt med gym. Roligaste träningsmaskinen är nog löpbandet där jag traskar och fyller på stegräknaren och sen crosstrainen :-) resten gör jag för att det är därför jag är där....träna ryggen.... och det går rätt hyfsat det med.

Ute är det mycket skönt, trots snöfallet. Men det är en skön och välgörande snö som faller. Klibbsnö. Den kommer att hjälpa till att få bort den gamla snön och all is som ligger kvar på backen. Det är plusgrader och har meterologerna rätt så ska det fortsätta med milt väder hela veckan. Så skönt.

I morgon är det måndag igen och jag hoppas att jag har fyllt på reserven i helgen så att det räcker veckan ut....
Men än är inte söndagen slut, jag ska fortsätta njuta av ledigheten, läsa min bok och se på reprisen av Greýs...

Ha´re gott :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0