Platt fall

Med ett paket under armen och en irriterad blick bakåt på en bil körandes på cykelbanan befann jag mig, helt plötsligt och till min stora förvåning, med benen i luften. Med ett nedslag som borde ha gett utslag på seismologiska institutets jordbävningsregistrerare låg jag sedan kvidande på den isiga backen, rädd att röra på mig för att då få insikt i att jag förmodligen brutit både lårbenshals och bäckenbotten...
Ajaj...kunde resa mig med hjälpande hand och linkade sen vidare utan paket under armen...det bar min kamrat i tryggt förvar utifall jag skulle göra om samma sak en gång till. För det var rätt halkigt...
Men...jag verkar vara av segt virke trots min ålder och med den en ökad risk för benskörhet och lårbensbrott...
Vaknade idag med endast lite kramp i musklerna och några få blåmärken...
Vilken tur, för idag ska jag ner på stan. Måste hitta mig något snyggt att ha på mig till festen och vill gärna se utställningen på Lilla Galleriet...akvareller föreställande ett övergivet och tomt Umeå...
Ha´re gott :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0