UjUj...semlor och karameller...

Vilken dag..... semmeldagen, fetisdagen eller fettisdagen med betoning på fet som min dotter sa idag när hon kom hem till mamsen med två semlor som vi festade på efter middagen. Vi hade båda två ätit varsin semla till förmiddagsfikat på jobbet och satt nu tänderna i den andra. Men det är ju bara fet-tisdag en gång om året...sen att vi något senare fortsatte att tugga i oss godis från coop var ju helt enkelt onödigt. Men när man gått runt hela coop, flera kilometer känns det som innan man är framme vid kassorna....då är det enkelt att fastna vid godisdisken speciellt som de hade ett hg-pris på 4.90
Men snart så börjar ju min tävling på jobbet....att gå till Prag. Då löser sig allting tror jag. Jag får motion, kan inte smita undan pga grupptrycket från de andra i laget, jag blir mindre rultig eftersom det helt rimligt borde innebära att det faller bort några kilo när jag ska gå ända till Prag. Eller hur!!
Så några semlor och lite lösviktsgodis har nog inte gjort så stor skada dena fet-tisdag :-)


MUMSIGT

För övrigt har det varit en helt fantastisk dag idag.  Solen har strålat från klarblå himmel och jag har upplevt årets första blia, takdropp och önskan om att ha ett par snygga solglasögon. Fått ryggen fixad av akututryckande sjukgymnast. Är så tacksam...sen köpte jag två böcker på bokrean och dagen kändes komplett  :-)
 
I morgon är det onsdag och jag är ledig.

Ha´re gott :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0