En ljusning..

..i temperaturen. Det har varit en snöig och blåsig dag men med endast en temperatur på några få minusgrader. Just nu är det 2.2 minusgrader och mörkret har lagt sig. Men...när jag gick från jobbet strax efter kl 16 så var det fortfarande ljust...sååå härligt att det blir ljusare för varje dag som går. Och ljusare ska det bli....

Det blev nudlar till middag idag...rena studentmaten men ganska gott ibland. Till det några tomater och en baguette...jag vet, inte särskilt bra näringsmässigt men ibland känns det så enkelt att inte behöva ställa sig vid spisen och laga till något mer kulinariskt än just nudlar...och lunchen var mer komplett från kostcirkeln faktiskt...

Lyssnar just nu på Adele, en duktig tjej med en lite speciell röst...en blandning av Amanda Jensen och Miss Li kanske...
Ikväll ska jag göra så lite som möjligt, eventuellt måste jag styra runt med dammsugaren om ryggen tillåter och kanske borde jag tvätta en maskin med tvätt...men det är inget som känns speciellt nödvändigt. Däremot ska jag läsa boken som ska tillbaka till biblioteket i slutet av veckan....det känns som en lämplig kvällsaktivitet.

Snart är det mars och det är då min spaning efter våren startar. En något hopplös ambition i och för sig eftersom jag bor i norrland men så är det varje år...jag börjar lyssna på fåglarna och spana efter canadagäss och tussilago..
Sen brukar man ju få vänta någon månad till innan vårtecknen dyker upp men väntan kan vara rätt mysig den med. Sen får man ju alltid räkna med bakslag, snöoväder och köldknäppar kan dyka upp långt in i april...

Men nu...lite kaffe och go´kväll :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0