Snö

55 centimeter snö har det kommit det senaste dygnet här hos oss i Umeå...ganska härligt men nu får det väl räcka ett tag. Försökte mig på en promenad idag men ides inte pulsa mig fram så det blev en mycket kort sväng till soprummet och runt kvarteret :-)
Har inte sett till traktorn sedan i morse då den for fram en sväng här på gården och till ingen egentlig nytta heller för snön fylldes på lika snabbt som den skottade. Antar att snöröjningen väntar tills det att snöandet avtagit något..
Kallt är det också...och kallare lär det bli...just nu 16 minusgrader och alldeles för kallt för min del. Imorgon hoppas jag det är lite mildare ute eftersom jag tänkt mig ut på stan en sväng...
Skönt i alla fall att vara långledig...ska inte jobba igen förrän den fjärde januari...ska ägna denna ledighet till att läsa böcker, se på film och lata mig, traska bort lite skumtomtar och annat julgott som satt sig runt midjan och...skaffa mig nya glasögon..IGEN..rackarns åldersförändringar...hoppas jag kan klara mig åtminstonde något år framöver sedan. Det finns ju annat här i livet man vill lägga sina snålt sparade penningar på också...
I morgon tänker jag nog rikta in mig på att hitta en snygg tröja...på rea hoppas jag..
Men nu blir det tv och någon av filmerna som erbjuds i kvällens tv-meny...en kopp varmt gott the och en varm filt över axlarna...tack och lov behöver jag inte ut i kylan..
Ha´re gott och ta hand om varandra :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0