Påsklördag

Vädret är trist, gråmulet och disigt... i och för sig varmt eller nja inte det heller om man ska jämföra med övriga Sverige... läste i Aftonbladet att i Hemavan njuter man av strålande sol och 35 graders värme vid solväggen... Hmmm...undrar just hur det är i övriga Sverige då....soligt förmodligen och varmt, gröna gräsmattor och knoppande träd och buskar....glassätande människor sittandes i tunna vårkläder på parkbänkar...
Inte för att jag är avundsjuk :-)
Har så här långt haft en mycket bra påskledighet och har fortfarande kvar dagar till att vila, umgås med vänner och familj, äta god mat och frossa i massor av godis, gå långa välgörande promenader...
Fast det är klart..om solen skulle titta fram och ge ytterligare guldkant på tillvaron så skulle det vara ett plus...
Ikväll kalasar vi på smörgåstårta hos yngsta Syster som firar sin födelsedag så här mitt i påskhelgen....och nu ser jag att solen är på väg fram genom dimmolnen....kanske den äntligen bestämt sig för att  vi ska få ta del av det övriga Sverige redan njuter av...
Med hopp om sol och värme
Glad Påsk




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0