Jul-Tv

Vad vore väl julen utan alla gamla repriser....
Hur många gånger har man inte sett Kalle Ankas jul till exempel...ja, nu är ju inte det en repris kanske utan en återkommande tradition. Tänker på min systerson (7 år) och hans kommentar under Kalles jul...."Det här har jag ju sett förut..." Javisst är det så...jag såg Kalles jul redan på den tiden då det var svartvitt och det kommer förmodligen att visas för mina barnbarn också...det hoppas jag verkligen :-)
Men förutom Kalle, Karl-Bertil Jonsson och Ivanhoe och mycket annat som återkommande visas varje jul och nyårshelg så dammar man ju på svt och de andra kanalerna av de gamla långfilmer som man bara älskar att se om och om igen. I alla fall jag. För att nämna några...Ödets makt, Stolthet och fördom, Änglagård, Singin in the rain, Shakespear in love, Notting hill.... med flera...med flera...
Sen såg jag häromdagen en dokumentär om Arne Naess...vilken man, 95 år och fortfarande åker han pulka och är lekfull som få...roligt att se.
Men julen är ju inte bara tv. Såklart inte.
Jag har haft en bra jul, trevligt umgänge med nära och kära, haft det lugnt och skönt med mycket mat och godsaker...något för lite motion hittills men det tar jag igen senare :-)
Och jag är fortfarande ledig...ända tills nästa år. Härligt.
Ikväll blir det film på tv och fram tills dess läser jag Dödgrävarens dotter, en bok jag kan rekommendera alla lässugna.
Ha´re gott :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0