Årets näst sista dag..

..och jag kommer sakta men säkert tillbaka till det normala efter två dagar i migränens fasta grepp...skönt att det är över för denna gång.
I morgon är det nyårsafton och enligt väderleksrapporten jag nyss hörde väntas det storm och snö vid norrlandskusten. Huvva. Tur man inte ska ut på stan. Stan ja, missade just mellandagsrean som jag planerat att utforska och inte har jag hämtat mina glasögon heller...men på fredag...då är jag också ledig och förhoppningsvis finns det kvar lite reavaror till mig också...

Ute hörs just nu de första nyårssmällarna...att folk bara ids. Sen trodde jag faktiskt att det införts något slags förbud mot smällare och nyårsraketer, men jag kanske bara har drömt det?
Flera affärer har i alla fall tagit avstånd från försäljning av nyårsraketer i år och det tycker jag är bra...hoppas fler följer efter.
För är det något som är klimatovänligt så är det väl nyårsraketer och smällare för att inte tala om hur farligt det är...luktar illa och skräpar ner...både på backen och i luften. Massor av sprängskador på händer och ansikten varje år..Usch. Sen kan det ju vara kul att se på men varför inte skicka upp sådana där lysande lyktor istället, de är också fina att se på. Garanterat ljudlösa och luktar inte...
Nä, slut på moralkakor..
Nu blir det film på trean och en kopp te.
Ha´re gott  :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0