Så var det gjort då...

Dagen har kommit som jag en tid bävat för.....dottern har flyttat hemifrån.....ja, flyttat och flyttat....än så länge märker jag inte av så mycket faktiskt...(förutom att det är tomt och tyst)...det ligger fortfarande smutstvätt i tvättkorgen och hennes rum är fortfarande fyllt av tonårsprylar hon ratat vid packningen. Undrar just vad man gör med sånt....förmodligen får de stå kvar ett tag så man påminns om svunna tider tills man slutligen själv får packa ner dom i en kartong. För slänga hennes saker kan jag väl inte..jag får spara dom i förrådet tillsvidare...
Tänk vad tiden går fort, kan inte fatta att jag har en i stort sett vuxen dotter....har jag blivit så gammal?
Man är väl inte äldre än man gör sig, säger ett gammalt ordspråk....fast just nu känner jag mig lite sliten...fast det beror nog inte på att dottern flyttat hemifrån utan på fru Katt som häromnatten nedkom med fyra småttingar. Det var en jobbig tilldragelse...jag sov inte en blund på hela natten... Inte fru Katt heller såklart, hon hade det ännu jobbigare  för det tog henne nästan två dygn innan allt var klart.Men nu ligger de alla i sin låda och sover sött....
Imorgon är det arbetsdag igen, många av mina arbetskamrater har redan gått på semester, själv jobbar jag fyra veckor till. Det känns alltid lite tungt i början av semesterperioderna...vikarier som inte vet rutinerna och annat som kan strula till det på jobbet...men fyra veckor går fort  och sen ligger jag på favoritstranden och njuter av solen och värmen  :-)  vad det ska bli skönt....och mina nu semestrande kamrater är tillbaka och får sköta ruljansen igen...
Ikväll blir det att slöa i soffan och se på filmen på tv3. Sen så ska jag ringa och säga godnatt till dottern såklart.. lite avvänjingstid måste man väl ändå få ha?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0